تا پایان امسال نیز 10 مرکز منطقه ای برای انجام آزمایش های اولیه ژنتیک و ارسال آن به بانک هویت ژنتیک راه اندازی می شود.

یزدفردا:رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از راه اندازی 10 مرکز منطقه ای برای انجام آزمایش های اولیه ژنتیک تا پایان امسال در کشور خبر داد.

به گزارش یزدفردا ، دکتر احمد شجاعی در دومین روز همایش مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور در ساری با اعلام این خبر افزود: با توجه به تکلیف مقرر شده در برنامه پنجم توسعه کشور برای تشکیل بانک هویت ژنتیک، مقدمات اجرای آن از سال گذشته فراهم شده و تا پایان امسال نیز 10 مرکز منطقه ای برای انجام آزمایش های اولیه ژنتیک و ارسال آن به بانک هویت ژنتیک راه اندازی می شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر میان پزشکان قانونی و قضات در استان ها تصریح کرد: هرچند خوشبختانه بسیاری از مدیران استانی پزشکی قانونی از همکاری و حمایت های خوب دادستان ها برخوردار هستند اما لازم است این ارتباط هر چه بیشتر تقویت شود.

دکتر شجاعی با اشاره به اینکه سال 1391 ارتقاء کیفیت خدمات در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: در سال های گذشته برای تقویت معیشت همکاران و کارکنان تلاش و این مشکل تا حد زیادی مرتفع شد؛ بنابراین برای به حداقل رساندن و رفع مشکلات، ارتقای کیفی خدمات را در سال 1391 در دستور کار قرار داده ایم.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال 1391 و تأکید بر ارتقای کیفیت خدمات انتظار داریم در پایان سال، پزشکی قانونی به عنوان سازمانی الگو و نمونه مطرح شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا